Nije u prilog bartendingu to što ljudi na našim prostorima gledaju na ovu umjetnost samo i isključivo kroz dimenziju flaira. To u mnogome krivi pravilnu percepciju Bartendinga kod nas. Tim više što su mnoge druge dimenzije našeg tek predstavljeni populaciji na prostorima ovog dijela Evrope. Pa ipak, nama u Shakersu je izuzetno drago što smo organizovali takav jedan događaj i predstavili Flair kroz internacionalno takmičenje. U tekstu ispod stoje neke zanimljive stvari koje se tiču upravo tog projekta kojega smo pripremali pola godine.
FLAIR BARTENDING.EVOLUCIJA FLAIRA, FILOZOFIJA I PRAVCI
FLAIR BARTENDING.EVOLUCIJA FLAIRA, FILOZOFIJA I PRAVCI
Flair
znamo kao nezaobilazan dio savremenog nacina „entertainmenta“ u
baru. Ne radi se prvenstveno o žongliranju boca, šejkera i drugih
alata i predmeta u baru, nego i o sveukupnom zbiru:
- kreiranja pozitivne vibre u baru,
- podizanja energije na visi nivo,
- besplatna podjela osmijeha u baru te odmjereni flert sa suprotnim polom,
- kreacija pića na neobično zanimljiv ali za oko vrlo prijatan i uzbudljiv način koji se zove „working flair“,
- Saradnja sa drugim „entertainment“ osobljem(poput DJ-a),
- Neobične tehnike sipanja u čaše i predmete u baru te tzv. „spinovi, flipovi, rollovi“ boca, čaša i „tinova“(shaker) i kombinovano žongliranje istih.
Flair
takmicenja su u savremeno doba postali mega eventi koji su veliki
turisticki plus jednoj lokaciji. Imati flair takmicenje u svojoj
zemlji znaci da ta zemlja ima i kvalitetne profi barove u kojima rade
flair bartenderi a to je onda veliki plus za turizam jedne zemlje.
Ovo iz razloga što nocni zivot i ugostiteljstvo koje ga prati
generalno sve više postaju ozbiljna industrija zabave koja pravi
promete i rezerviše noćenja. Flair bartending je u poslednjih 10
godina evoluirao u veliki zabavljački koncept, zahvaljujuci
inovativnim kolegama iz cijelog svijeta koje su radile na tome, ali i
dobrom odazivu sponzora iz industrije pića, koji su svesrdno
pomagali flair uvidjevši da im je to najbolji komercijalni
„upgrade“. Danas je
flair scena zaista na globalnom nivou i mi zbog toga želimo biti
ucrtani na mapu najboljih „showtime“ zemalja na svijetu tako što
ćemo organizovati svoja flair takmičenja, kao što su ih
organizovali kolege iz Varšave(Warsaw Flair Challenge fond
15000Eura), Amsterdama(Underground Flair League), Bukurešta(Champions
Flair Crash), Ljubljane(Slovenia Flair open), Londona(Roadhouse World
Flair), Helsinkija(Rock the Flair), Kelna(Heidelberg Flair open),
Moskve(Bacardi pro Flair), Kijeva(Flair Planet), Pule(SouthEastEurope
Flair Kings), Rima(Roma Flair open), Paris(Paris Flair Open),
Krakov(Independent Flair League).
Linkovi
trailera svih pomenutih takmičenja se nalaze odmah ispod. Na njima
se može vidjeti koji su sponzori iz industrije pića radili sa
barmenima da bi složili ovakve velike, medijiski propraćene
događaje!!!
WORLD
FLAIR ASSOCIATION (WFA)
WFA
je globalna mreža koju su osnovali velika imena u bliskoj istoriji
Flaira jer su jasno uvidjeli da je jedna takva organizacija potrebna
da bi se sve kvalitetne ideje, profesionalci bartenderi i novi
trendovi kanalisali u svrhu promocije i razvoja flaira i bartendinga
generalno. WFA je pomagač mnogih državnih i regionalnih asocijacija
i udruženja koji su osnovani u svrhu promocije bartendinga i
inovacije u industriji ugostiteljstva. Pokrivaju sva velika Flair
takmičenja u Evropi uglavnom, ali i u svijetu, te je njihov bodovni
sistem uvrštene u skoro sve evropske barmenske organizacije i škole
bartendinga poput naše. Jedinstveni bodovni sistem nam je svima
omogućio dao razvijamo pozitivne ideje koje imamo i da ih jednako
brzo širimo van granica. Veliki sistem u koji WFA uvezuje takmicenja
dijeli ih na nekoliko nivoa od kojih su najviši tzv „Grand Slam“
poput onih u tenisu, te iz godine u godinu neka takmicenja mogu
dobiti titulu Grand Slam dok ih druga mogu izgubiti. Na ovaj način
kvalitetna i inovativna takmičenja i organizacije koje ih rade mogu
rasti i razvijati se te ćemo tako osigurati daljnju evoluciju
Bartendinga. Kolege iz WFA će podržati naš projekat i pomoći nam
kod organizacije i standarda.
MEDIJI
I ODNOSI S JAVNOŠĆU.
Za
cijeli projekat želimo medijskog partnera u televiziji i dnevnim
listovima kojima je takmičenje zanimljivo, te urbanih radio stanica.
Nije isključeno da ćemo postići dogovor sa jednom televizijom koja
će dobiti ekskluzivu na prenos, naravno uz određene zahtjeve koje
bi mi imali zajedno sa partnerom projekta „Mostarskim sajmom“ i
gdje će se i održati takmičenje. Između ostalih, ono osnovno što
bi tražili od medijiskog partnera bi bilo:
- Snimanje svakog događaja na „SHAKERS FLAIR OPEN“,
- Snimanje u HD sa svom potrebnom opremom,
- Snimanje svih kvalifikacionih i finalnih nastupa,
- Kreacija i režija emisija zabavnog karaktera poslije svake utakmice. Emisije će „Shakersu“ biti dostupna HD u avi. Ukoliko dogovoreno pored sirovog snimljenog materijala, partnerska TV kuća može dostaviti i gotov materijal „Shakersu“. Ili dvd formatu te ih Shakers Bartending Academy ima pravo koristiti kao svoj reklamni materijal na internetu. Ista emisija će biti režirana uz asistenciju i stručno usmjeravanje ljudi iz Shakers Bartending Academy,
- voditelji show programa uživo na „SHAKER FLAIR LEAGUE“ će biti ljudi iz Shakers Bartending Academy koji imaju iskustva u SHOWBIZ industriji zajeno sa drugim javnim ličnostima koje su poznati kao voditelji programa, a koje će angažovati SBA za projekat. Zbog ovoakvih prohtjeva moramo imati TV partnera koji će se apslolutno posvetiti ovome projektu sa nama,
- Posebne izjave drugim medijima mogu biti date toliko u mjestu dogovorenom za iste, od strane organizatora(press room i slicno).
- Ista partnerska TV kuća ima pravo zadržati snimani materijal i kojistiti ga u svojim emisijama.
PRAVILNIK
TAKMIČENJA
- Svi takmičari su dužni pročitati pravilnik te se pojaviti na konsultacijama 4 sata prije početka takmičenja. Kršenje pravila dovodi do diskvalifikacije.
2. Takmičari započinju nastup uz
„3-2-1-kreni i bit će upozoravani na vrijeme tijekom cijelog
nastupa uz odbrojavanje zadnjih pet sekundi. Istekom vremena prestaje
ocjenjivanje tehničkog dijela, ali ne i javnog nastupa. Barmeni ne
smiju prijeći granicu od 6 minuta, ali mogu završiti ranije bez
direktnih negativnih bodova. Od svih takmičara se očekuje
profesionalno ponašanje i strogo se zabranjuju pogrdne riječi za
vrijeme boravka na bini.
3. Sve boce koje se koriste za working
flair moraju imati metalni istakač #285-50 i biti napunjene više od
jedne četvrtine (1/4).
4. Sve boce koje se koriste za exhibition
flair moraju imati najmanje 2cl tekućine i dozvoljeno je korištenje
bilo kojeg istakača.
5. Istakači ne smiju biti mijenjani,
začepljeni ili modifikovani na bilo koji drugi način. Smiju biti
učvršćeni trakom za grlo boce, ali ta traka ne smije zatvarati
izlaz za zrak.
6. Korištenje vatre je strogo zabranjeno
i rezultirat će trenutnom diskvalifikacijom
7. Muzika uz koju nastupa takmičar mora
biti priložena na CD-u(u audio formatu) u svojoj kutiji s imenom
takmičara i rednim brojem pjesme. CD mora biti spreman za
reprodukciju jer DJ neće umiksavati glazbu posebno za svakog
natjecatelja. Preporučljivo je da se ponesu više od jedne kopije u
slučaju oštećenja ili neočitavanja. Organizator nije odgovoran za
CD koji je oštećen ili nečitljiv.
8. Svi takmičari imaju obavezu koristiti
isključivo brendove pića koji su sponzori takmičenuja i držati se
recepture.
9. Takmičari imaju obavezu uplatiti
registracioni iznos od 30 KM na licu mjesta.
10.Organizator ima pravo pregledati svu
opremu takmičara prije i/ili poslije njegova nastupa.
11. Sva završena pića moraju se
servirati na gornju plohu bara.
12. Organizator nije odgovoran za povrede
i traume koje se mogu desiti tokom nastupa.
13. Organizator ima pravo izmjene svih
pravila i receptura.
14. Svaki takmičar ima 6 minuta za svoj
nastup. Vrijeme i ocijenjivanje počinje u isto vrijeme kada i
muzika, tj na 3-2-1-kreni!!!
15. Takmičari moraju imati najmanje 18
godina da bi učestvovali na takmičenju,
16.Obavezno je otovoriti bocu sponzorskog
piva u toku nastupa.
17.Zabranjeno je vulgarno ponašanje. U
slučaju takvog,doći će do diskvalifikacije.
18. Organizator osigurava barsku stanicu,
led, dekoracije, slamke, a svu ostalu opremu takmičar donosi sam.
19. Barmen mora napraviti dva koktela
tačno naznačene recepture, od sastojaka koji su jasno naznačeni u
recepturi(sastojci iz portfolia sponzora)
SISTEM
BODOVANJA
- bodovati ćemo po oficajalnom WFA(Worldflairassociation) sistemu: Bodovati će se po WFA pravilima što znači :
FLAIR
+200: Raznolikost: 0-50,
Kreativnost: 0-50, Težina: 0-50, Elegancija: 0-50
ZABAVA:
+ 100: Balans: 0-25,
Show:0-25, Rad uz muziku:0-25, mirnoća, pribranost:0-25
ODUZIMANJA (-poeni):
Drop: -3,
Spill: -2,
Lom: -10,
Nedostatak sastojaka: -5,
Nedostatak koktela: -40
SUĐENJE:Od
svih sudija će biti uzet prosjek bodova.
Facebook link za ovaj događaj je odmah ispod. Uživajte!
S
poštovanjem,
Nebojša
Lazarević
SHAKERS
BARTENDING ACADEMY
No comments:
Post a Comment